Babavárás 13. hét

2017.08.13

Végre, véget ért az első trimeszteri kínszenvedés. Igen, az volt! Komolyan mondom, értetlenül álltam a helyzet elé ugyanis az első gyermekemmel semmi bajom nem volt! Oké, volt egy kis émelygés egész nap nagyjábol 3 hétig de türhető volt. Egyébként elég energikus voltam és minden oké volt. Na hát most aztán csőstül jött a gond. A székrekedés mára közeli ismerősömmé nőtte ki magát. Heti egyszer talán ha sikerül és az is ilyen "faltámasztós", "úristenistensegítsnagyonfáj" dolog szóval......pfff. A hasam fájdogál mert nő a méhem plussz, a tele beleim miatt helye sincs. A gyomrom szerintem már elvándorolt egy másik kontinensre és a veséimet is megterheli a dolog. A mellem mostmár 2 (!!!!) kosárméretet nőtt. Egyetlen melltartóm sem maradt pedig elötte sem volt éppen kicsi. Most olyan 95 B-s lehet ami egy elég meredek méret a 164 centimhez és az 53 kilómhoz. Nem tagadom, fehérneműben elég jól nézek ki, ennek apa örül a legjobban de persze a pocak már látszik! Mivel a második terhességemet élem, így hát a pocak növekedése sokkal de sokkal gyorsabb és látványosabb is. Úgy nézek ki mint egy 20 hetes terhes. Már csak azért is nagyon szembeötlő a dolog, mert kicsi és vékony testalkatú vagyok. 

Aminek nagyon örülök hogy csak úgy röppennek fel a kilók. Mindig nehezen híztam de ost vére itt a remek alkalom! A testem lassabban emészt azonban iszonyú mennyiségü táplálékot diktálok magamba! Reggelire minimum 4-5 karéj kenyeret és 3-4 zsömlét tömök be. Az új divat a libamájas pástétom, LILAHAGYMA és a paprika! Nyami...fúúú de megkívántam ahogy leírtam! Na, le is megyek zabbantani amint ezt befejeztem! :D Nah szóval ez a reggeli. Napközben eszek 4-5 alkalommal főttételt, nassolok gyömölcsöket éspersze a jó kis egészségtelen, E betüs, műanyag chipset is! Jégkrémből napi 1-2 mindig becsúszik de a legjobb ha kakaó formájában juttatom be a csokit! Szóval.....tömök! 

Bár a melleim hatalmasak, már nem igazán fájnak ezért végre újra tudok hason aludni. Persze ez is csak pár hétig lessz divatos, mert utána a hatalmas hasam miatt felejthetem el a hason alvást de amíg lehet kiélvezem!


Egyre többet álmodok a babámról. Tegnap este például azt álmodtam, hogy már megszületett, kislány és éppen pelenkázom. Magamhoz öleltem, átöltöztettem és veszekedtem apával hogy rakja már össze a babakocsit! :D Egész reális álom volt. Éreztem a pici illatát és a bőrének a tapintását is. Isteni érzés volt. Bár éjszakánként 3-4 alkalommal megyek wc-re, utána egyből igyekeztem vissza aludni hogy tovább lehessek vele. sikerült is. Egy egész éjszakát töltöttünk együtt.

Hétfőn megyek vérvételre,de a 12. heti genetikai UH már megvolt. Nos, a Down-kór szűrés már nem ingyenes. 12.000 FT-ot fizettünk érte. Két részből állt. Az ultrahangos vizsgálaton a nyakiredő mérése és a részletes faggatásom után, levették a vérem. Ezeket összevetve egy alacsony kockázatú csoportba kerültem, tehát az eredmény negatív volt. Fontos tudni hogy ezek nem 100%-os eredmények sem pozitív sem negatív irányba. Mindenesetre én ragaszkodtam hozzá, ezért megcsináltuk. Jön még egy vérvétel majd nemsokára a terheléses cukor. Fúj....az ritka szar dolog! Meg kell inni egy adag cukros löttyöt, majd várni és utána vért venni. Már émelygek a gondolattól is.

Nos, apa szépen apásodik! :D Kezdetben nem nagyon tudta még feldolgozni annak ellenére sem, hogy terveztük a babát. Kicsit idegen volt tőle ez az állapot és hát valljuk be. a férfiak kezdetben annyit éreznek ebből hogy a nő, akit szeretnek, egész nap vagy fekszik a rosszúlléttől vagy a wc felett görnyedve ejti vissza a reggelit. Az ultrahangon is csak fekete pacákat lát meg szikhólyagot, ami neki nem mond sokat. Leginkább a pénztárcáján érzi a heyzetet amikor napi 4-5 ezer forintért vásárol be paradicsomlevet, gyömülcsöket, csokikat , nasikat és a fene tudja még hogy miket. Az egetlen igazán pozitív élmény számára a mellem növekedése volt de ott is inkább a mindent . szemnek és semmit a kéznek érv érvényesült, mivel azt hittem bepisilek annyira fájt. Most, a 12. heti Uh-n végre egy igazi, izgő-mozgó kisbabát láthatott, ami szemmel láthatóan teljesen elvarázsolta és realizálta benne a kis jövevény emberszerüségét. Videózott, fotózott és megosztotta az ismerősökkel ésa családdal. Az utóbbi jó pár hónap szenvedései és pszicho exbarátnői után végre sikerült egy meghitt és igazán jó kapcsolatot kialakítanunk, ami rám is pozitív hatással volt! Elég nehéz volt az elmúlt 6 hónapunk és ez egy olyan történés, ami mind a kettőnk számára nagy örömet okoz. 


Lelki szempontbol most kezd helyre állni a rend. Többedszer szülő nő lévén nem félek a szüléstől. Az első gyerkőcömet 9 és fél óra alatt szültem meg. Fájdalomcsillapítót nem kértem, direkt! Gátmetszéssel, teljesen natur, természetes módon jött világra Milán. Nem tagadom, nagyon fájt. Akkor elöször azt mondtam soha többet nem vagyok hajlandó ezt végig csinálni, azonban az utána következő hetek és hónapok bebizonyították, hogy ennél fantasztikusabb dolog nincs a világon. Sőt, ár most tudom hogy ha úgy alakul, két év múlva szívesen vállok még egyet is akár. Többnyire a második és harmadik szülés jóval gyorsabb és egyszerübb. A test emlékszik és tudja mit kell tennie. Az első szülésemet is egy nyikkanás nélkül csináltam végig, ez sem essz máshogy. Számomra fontos hogy a kisbabám ne egy üvöltő, síró, fényekkel teli durva világba érkezzen meg, ezért erőt vettem és veszek magamon. A kiabálás egyébként is csak erőt vesz ki az emberből, amire ilyenkor nagyo nagy szükség van!

Mit viszek majd a szülésre

Legutobb is zenével szültem, ezért ezen most sem változtatok. Kizárólag olyan kórházat választok, ahol van kád a vajúdóban és lehetőség zenére. Ha nincs, akkor viszek be magammal egy kisebb magnót. A zene ellazít, megnyugtat és felvidít. A kád meleg vize iszonyatosan sok fájdalomtól kíméli meg a testet és a derekat. Viszek ásványvizet, természetesen menteset. Ebből legalább 3 litert mert a folyadék pótlása fontos. Viszek továbbá csokit, ami pótólja az energiákat. A kitolási szakasznál igazi társ egy jó csokoládé! :D. Viszünk szendvicset is hiszen apának is kell majd az energia és amilyen stresszes lessz szegény, nem lessz ideje a büfébe és az automatákhoz rohanglni. Nem vagyok egy "meztelen" típus, ez eleve egy kiszolgáltatott helyzet tehát nem lenne kellemes meztelenül szülni. Ezért egy közepes hosszúságú, elöl nyitható hálóinget vagy kisruhát viszek, amiben az orvos megfelelően hozzám fér, mégis tudom takarni azt, amit kell. És ami elmaradhatatlan, a mama húslevese! Milán születése után teljesen függővé váltam a mama főztjére. A gazdag húsleves, főzelékek és vitaminban dús ételek a kórázi 3-4 napban nagyon fontosak. Kell az energia és a frissesség mert egy újszülött baba mellett ébernek kell lennünk. Tanulva az első alklombol most privát szobát szeretnénk igénybe venni apával, ahol tud nekem segíteni az első pár napban és egy meghitt, boldog és nyugodt környezetben tudjuk megismerni a kisbabánkat. Neki is meg kell tanulnia majd ellátni a babát, pelenkázni és jó ha hallja a nővérek tanácsait. Olyan rohanó világban élünk hogy érdemes kihasználnunk ezt a pár napot, így hármasban! Utána jönnek a rokonok, a nagytesó, a munka és indul a bolondokháza! :D

Hát, ennyit az első trimeszter végéről és a második kezdetéről. Már kevesebb mint 6 hónap és végre a kezemben foghatom a kislányom vagy a kisfiam. Vagy egy Andrással vagy egy Lénával lessz gazdagabb a világ és a kis családunk. Csupa izgalom és nevetés ez az időszak és végre, túl a rosszúlléteken, kihasználhatom az állapotommal járó pozitívumokat is. Szabad a zaba! :D Szóval...jövőhét végén 4D-s Uh-ra megyünk hogy megtudjuk, kiscsaj vagy kissrác érkezik-e. 

Kis porontyunk 12 hetes és 3 napos! :) 

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el