Szüljünk! :)

2017.07.20

Nőnek lenni egy csodálatos áldás, ami akkor teljesül be igazán amikor megtapasztaljuk egy másik emberi lény élethez való segítését. A szülés a legősibb női értékünk, amire büszkék lehetünk. Életet adni és élethez segíteni egy másik embert a világ legszebb ajándéka és ezt csak mi, nők élhetjük át. Nincs az a kellemetlenség vagy fájdalom, ami ne érné meg. A találkozás pillanata pedig, amikor elöször nézünk egymásra és elöször érezzük a kisbabánk illatát, azonnal feledtet minden rosszat. Nem foglalkozunk az eltelt órák kellemetlenségeivel, elfelejtjük az első trimeszter rosszúlléteit, elfelejtjük a babakelengye utáni rohangálás stresszes emlékeit, a kellemetlen nőgyógyászati vizsgálatokat, a felszedett kilókat. Csak mi vagyunk ott abban a szent pillanatban és a kisbabánk aki már nem testünk kis bérlője, hanem szívünk örökös tulajdonosa! Természetes azonban hogy félünk az addig vezető út miatt és aggodalommal töltjük az utolsó 2-3 hetet. Ezerszer lejátszuk a fejünkben hogyan történik majd a vajúdás, mire számíthatunk. Olyan ez kicsit, mint amikor elöször megyünk iskolába. Félünk, mert nem tudjuk mi vár ránk de izgulunk is hiszen az új kihívás örömmel tölt el minket. Majd nap végén, vidáman szaladunk ki a suliból és meséljük a szüleinknek, milyen jól éreztük magunkat.

Második babámat várva tudom, hogy szülés közeledtével, minden lehetséges fórumot és infót igyekeztem elolvasni ami kis támpontot is adhat, mire számíthatok. Ezért hát úgy döntöttem, leírom őszíntén, minden sallang nélkül mi vár rátok a beöntéstől a gátmetszésig úgy, ahogyan az valójában van. Számomra az őszínte beszélgetés segített a legtöbbet de sajnos, abból igen kevéssel találkoztam!

Itt az idő!

Mindenkinél másképpen érkezik a várva várt pillanat, amikor megindul a szülés. Érdekes, hogy mi nők rendelkezünk egy különleges hatodik érzékkel, ami jelez a különleges alkalmaknál és hát mi más lehetne különlegesebb, mint életünk nagy napja, a szülés! Én este 23:00-kor feküdtem le aludni 2009.08.22-én és jeleztem édesanyámnak (én vele mentem szülni) hogy anyu, készülj mert azt hiszem valami történni fog. Majd hajnali fél 3-kor lesétáltam az emeletről anyukámhoz hogy, "anyu, itt az idő, Milán szeretne kiköltözni"! Anyukám természetesen egyből frászt kapott, mivel én örökbefogadott gyerek vagyok ezért neki szüléssel kapcsolatban nem volt tapasztalata. rohangált, kapkodott és idegeskedett. Megálltam elötte, megfogtam a kezét és azt mondtam, "ne aggodj anyu, van még időnk bőven, nyugodj meglégyszives"! Elmentem kényelmesen tusolni, majd az előre bekészített kórházi táskát az ajtóhoz vittük és hívtuk a mentőket. Ne féljetek mentőt hívni, szülésekhez azonnal érkeznek. 10 perc után meg is érkeztek. Rajtam végtelen nyugalom lett úrrá, tudtam hogy itt a pillanat, végre láthatom Milánt és túl leszek a legnehezebb törtnésen ami érhet ebben az életben! És innentől sorolom, mi történt :

  1. A kórházba beérkezve (Flór Ferenc Kórház) azonnal az éjszakás nővérke leülltetett egy nőgyógyászati székbe és ellenőrizte, nyitva van-e a méhszáj. Már 2 újjnyira voltam tágúlva ami nagyon szép eredménynek bizonyúlt annak tudatában hogy semmilyen fájdalmam nem volt! Örültünk is neki! Majd kérdeztem tőle, normális-e hogy minden jel nélkül, így egyből éreztem-e hogy jön a baba. Mondta hogy teljes mértékben az, a nők ösztönösen megérzik és bizony valóban van egy tudat alatti kapcsolatunk a gyermekünkkel. Ez nem legenda vagy mese! 
  2. Ezután jelezte, hogy segítsünk Milánnak és repesszünk burkot. Ha elfolyik a magzatvíz, szépen elindul majd a méhösszehúzódás, ami préseli majd ki a picurkát a "kapuhoz". A burokrepesztést egy tűszerű eszközzel végzik ami természetesen nekünk egyáltalán nem fáj. Észre se vesszük csak azt, hogy hírtelen nagy mennyiségű víz távozik belölünk egy edénybe. 
  3. A következő lépés a beöntés, amit én személy szerint őszíntén NEM AJÁNLOK! A beöntés "elméletileg" azért fontos, hogy a terhesség végén kialakuló szorulást enyhítse és a baba feje okozta térfogat csökkenés következtében gyakorlatilag ne kakiljuk szét a szülőágyat. Tehát hogy a bélsár a kitolási szakasz alkalmával ne távozzon. Ahha.....nem.....ez igazából leginkább a személyzet kényelmét szolgálja. A baba feje, sem a teste nem találkozik azzal az egyébként is egészen minimális mennyiségű bélsárral, ami esetleg egy streptococcus fertőzést eredményezhetne. Kitolás közben folyamatosan törölnek és a mennyiség egyébként is elhanyagolható. Ha aggódsz, most megnyugtatlak! TELJESEN TERMÉSZETES A BÉLSÁR ÜRÜLÉSE SZÜLÉS KÖZBEN!!!!!!!!!!Évezredek, évmilliók óta természetes, ne érezd magad kellemetlenül emiatt. Ez egy természetes és teljes mértékben normális reakció, hiszen gondolj bele hogy egy baba feje majd a teste bújuk ki egy icipici lyukon ami a végbelet is összenyomja, ezáltal préselve ki a bélfalra rakódott apróbb sarat! Miért nem ajánlom a beöntést? Mert ez nem egy természetes és egészséges beavatkozás. Az emberi szervezet nem úgy lett kitalálva hogy meleg vízet öntsenek a végbélnyílásba, ezzel lazítva a székletet. Az egy másik nyomós indok a beöntés ellen, hogy szorulás miatt a hírtelen meginduló széklet görcsöket okozhat a belekben, ami egy jó kis méhösszehúzódásos fájdalom mellett, tippeljetek mennyire kellemetlen. Mivel ilyen helyzetben a széklet nem szilárd, gondolom eltudjátok képzelni milyen látványt nyújthat, ha a fenekeden pisilsz. Mindezt úgy, hogy a kisbabád is úton van már kifelé. Nekem sajnos el is számolták a mennyiséget, iszonyatosan szenvedtem és kétszer majdnem meg is szültem a wc-n. A beöntés miatt a 9 és fél órás vajúdásom alatt nem tudtam élvezni a meleg vízes fürdő jótékony hatását, sem a labdát, sem a bordásfalat. Meztelen voltam a fürdő miatt de amint beszálltam, azonnal ugrottam ki a wc-re mert hasmenésem volt tehát magam köré csavartam egy lepedőt és ez ment 9 és fél óráig. Most 8 hetes terhes vagyok de az fix, hogy mégegyszer beöntéssel nem szülök! Higyjétek el, nem ajánlatos!!!!!!
  4. A beöntés után bekísértek a vajúdóba. Természetesen egyedül voltam. Nagyon szépen felszerelt szoba volt, ami minden igényt kielégített. Kellemes színe volt, bájos matricákkal, bordás fallal, labdával, sarokkáddal, szülőszékkel, zenével és hangulatvilágítással. Szép nagy ablakok, erdőre nyíltak. Hajnalban hallani lehetett a madarakat. Ezek mind megnyugtatták a lelkemet és adtak egy különlegesen jó élményt az egésznek! Ezután elhelyezkedtem egy kényelmes szülőágyon és felhelyezték az NST-t, így láthattuk milyen állapotban van Milán. Hát ő is izgult...... :)
  5. Az NST után pedig semmi más nem történt, mint a szoba kényelmes berendezése. Mivel fájdalmaim nem igazán voltak, így anyukámmal kapcsoltunk rádiót, elő készítettük a csokikat és az ásványvízeket és vártunk. Közben ugye bár én rohangáltam wc-re folyamatosan. Eltelt pár óra, a fájások szépen jöttek. A vajúdási fájdalmakat legjobban úgy tudjátok elképzelni mint egy szupererős mentsruációs fájdalmat csak nyílván fokozottan. Ez a típusú fájdalom fog majd folyamatosan erősödni. Egyre több ideig tart majd a fájdalom és egyre kevesebb ideig a fájások közti időszak. De ne ijedjetek meg, örüljetek neki hiszen minél jobban fáj, annál közelebb vagytok a végéhez. Minden egyes fájdalom egyre közelebb visz a babátokhoz! 
  6. Pár szó őszíntén a fájdalomról, amit kevesen osztanak meg veletek! A fájdalom erősödése egyre több "éber időt" vesz el. A tested egyre fáradtabb lesz. Figyelj a légzésedre. Végig tudatodnál vagy, a fájások között kiválóan kommunikálsz. Igyál ilyenkor vizet, töröld át hideg törölközővel az arcod, a nyakad és a bokád!!!!! A fájdalom fokozatosan fog erősödni, ezért kicsit szellemileg felkészítheted magad a következőkre. Használd ki az éber időt, mosolyogj, fogd meg a párod vagy a hozzátartozód kezét, öleld meg. Gyűjts be minél több szeretetet. fájások közben nyújtani fogod a lábaidat, megfeszülnek majd az izmaid. Engedd, hagy feszüljön, ez segít enyhíteni a fájdalmat. Probáld meg a szemedet becsukni (ez magától jön majd egyébként) és kapaszkodj a párodba vagy a hozzátartozódba. Ők NAGYON SOKAT FOGNAK NEKED SEGÍTENI! Egy vékony törölközőt csavarjatok a kísérőtök kezére és úgy szorítsátok mert fájás közben olyan energia szabadul fel hogy komoly sérüléseket is okozhattok neki közben! Szemeket behunyni, szájakat összeszorítani, egyenletes lélegzet és a lehető legkevesebb hang. Morogjatok, zúgjatok, engedjétek ki amit kell de inkább orron keresztül,ne nyitott szájjal! A kiabálás, hangos jajgatás higyjétek el hogy iszonyatosan sok energiátokat őrli fel!!!! Haösszpontosítjátok a fájdalmat és az energiát és belül vezetitek le, sokkal több erőtök marad meg!!!!! Ez egy borzasztóan hasznos információ és nagyon nagyon nagy segítség lessz majd!
  7. Ha nem tágultok megfelelően, akkor kaphattok oxitocint. Az oxitocin a szervezetekben alapvetően megtalálható, amely a méhösszehúzódásokat segíti a vajúdás alatt. Ezt külön, intravénásan is bejuttathatja az orvosotok.Fontos!!!!!! Sok orvos szeretné meggyorsítani a folyamatot úgy, hogy egészségügyileg ez nem indokolt. Ez nem versenyfutás, nem egy verseny tehát csak azért, hogy gyorsabban túl legyetek rajta ne engedélyezzétek. A szülési tervetekbe amit az oldal alján mellékelek nektek, írjátok bele hogy oxitocint kizárólag akkor engeditek hogy beadjanak, ha az orvosilag indokolt és nem akkor, amikor a személyzet már siettetne!!!!! A szülésetek a tiétek, a személyzet értetek van ott. A ti és a babátok kényelme fontosabb mint ő idejük! Én kaptam oxitocint.....na a szenvedés innentől kezdődött.Eleve voltak méhösszehúzódásaim de nálam indokolt volt az oxitocin, ugyanis 5 órás vajúdás alatt sem jutottunk el addig a pontig, ameddig kellett volna. Az orvosom, Dr. Erdélyi Zsolt a kezével (ezt nem részletezem mert borzasztó érzés volt..) is probálta a méhszájnál lejebb segíteni Milán fejét, ami egyébként sikerrel járt de indokolt volt a rásegítés. Az oxitocin nagyjából 30 után szépen elkezdett hatni. A fájdalmaim kétszer olyan erősek lettek de tény, hogy sokat haladt Milán is a kis útján, agy utólag azt mondom, megérte a szenvedés.
  8. Az utolsó percek kitolás elött nagyon intenzívek voltak. Itt már nem volt jó sehogy. Sem üllve, sem állva, sehogy. Éreztem hogy fel kell állnom az ágy oldalához, ráhasaltam és hagytam, hogy a gravitáció megtegye a hatását. Bár a nővér nagyon erőszakosan magyarázta hogy igenis feküdjek le, örülök hogy nem hallgattam rá ugyanis közöltem vele  hogy nekem így kényelmes, így a jó és mindjárt megindulunk a kitolás felé. Hiába mondtam a nővér erőszakoskodott de végül feladta. Majd 10 perc elteltével felpattantam az ágyra és közöltem a személyzettel hogy na most jön Milán! Meglepődött a korábban "okoskodó" nővér. Ti érzitek, ti tudjátok. Hallgassatok az ösztöneitekre hiszen mi erre lettünk teremtve és nálunk jobban senki nem tudja, mire van szükségünk!
  9. A kitolási szakasz nekem 10 perc volt de ez nagyon változó. Nekem semmilyen fájdalommal nem járt. Nagyon megkönnyebbültem, hiszen elmúltak a fájások, elmúlt a tompa erős fájdalom. A derekam továbbra fájt de új erőre kaptam. Milyen a kitolás? MINTH KAKILNÁL!!! Tudom, vicces ez így de ez ténylegesen olyan. Ha azt érzed kakilnod kell, akkor bizony már a finishben vagy. Örülj neki nagyon mert akkor pár perc és anyuka lettél! Itt nagyon nagyon fontos, hogy figyelj a személyzetre. Az orvosod, a növérek vagy a szülésznőd látja lentről azt, amit te nem. Fontos, hogy a megfelelő időben nyomj hogy kisbabád meg ne sérüljön és jó ütemben bújjon ki. Elöször a feje búbját dugja majd ki, majd a feje felét és az egész fejét! ezután jön a jobb vagy a bal válla, aztán az utolsó nyomásnál az egész kis teste. Ha kizárólag akkor nyomsz, amikor arra utasítást kapsz, csukot szemmel, csukott szájjal, hang nélkül nyomsz, pikk pakk meg is lessz a babád, talán már 5 perc alatt. Az egész szülés alatt, most a legfontosabb hogy figyelj és koncentrálj! Mivel itt fájdalmad már nem igazán lessz, tökéletesen tudsz majd kommunikálni a külvilággal és tudsz ügyesen összpontosítani! 
  10. Gátmetszés! Tudom, sokan féltek tőle. Velétek vágnak és csúnya és fáj és hogy néz ki. Na ez mind ijesztgetés és legenda, oké? Nyugi. A gátmetszést NEM VESZED ÉSZRE!!!!!TELJES MÉRTÉKBEN FÁJDALMATLAN! NEM LÁTSZIK KÉSŐBB SEM. Ha repedsz, az egy életre tönkre teheti a hüvelyedet, iszonyatos fájdalmakat kell megélned és a későbbiekben is komoly problémákat okozhat. Kizárólag azok repednek, akik elutasítják a gátmetszést. Szép dolog az olaj meg a gátvédelem csak SZARRA SEM JÓ! Ha vágni kell, vágni kell. Mi a fontosabb? Hogy a babádnak legyen elég helye, ne repedj és simán menjen az utolsó pár perc vagy az hogy ne vágjanak egy 1 centis kicsike kis rést????? A gátmetszést nem egyenesen hanem oldalirányban ejtik, a fenekedhez közelebbi részen. A heg nem látható azért se mert kicsike és azért se mert a kisajkaid azon részén ejtik, amit még egy kellemesebb orális szex alatt sem fog észre venni a párod. Sem esztétikai sem egészségügyi problémával nem jár. Nekem van. Képzeljétek el, hogy a végén meg kellett kérdeznem az orvost hogy volt-e gátmetszés, mert hogy én nem éreztem semmit. A baba feje annyira elzsibbasztja (nem kellemetlen ne félj) a hüvely körüli részt hogy a vágás idején érzéketlen leszel. De egyébként a biztonság kedvéért természetesen adnak kicsi helyi érzéstelenító injekciót is tehát a fjdalom KIZÁRT! 
  11. Kibújt a babád. Egyből oda adják neked. MEgölelheted, megpuszilhatod és nézegetheted. Adnak pár percet neked és a párodnak hogy csodálhassátok a gyönyörű babátokat. Itt apuka (vagy a hozzátartozód) elvághatja a köldökzsinort, ami addig 9 hónapon keresztül összekötött titeket. Ne aggódjatok ez nem fáj se neked se a babának. Természetesen leszorítjak két csipesszel, így ahol vágja a papa, ott már nem lüktet. Ezután a babátokat elviszik megtisztítani, megszámolják az ujjacskáit, megmérik a fej, mellkass körfogatát, hogy hány centire nőtt a babátok és le is mérik. És megkapja a kis karjácskára azt a tündéri szalagot, amin a neve szerepel és hogy mikor született. A fiúk pasis kéket a csajok pedig csajos rózsaszínt kapnak. Igazán tündériek velük! :) Ekkor neked még ér véget a munka, még egy icipici feladatod van. De ekkor apa szépen arrébb állhat és filmezheti a picurkátokat vagy hívhatja a rokonokat az örömhírrel, esetleg szervezheti a tejfakasztó bulit, ugyanis ami most jön, azt nem tanácsos látnia. 
  12. A méhlepény megszülése a legkevésbé sem fájdalmas. Nincs nyomási kényszered, nincs összehúzódásod ezért kicsit furi érzés amikor szólnak hogy emelkedj meg, ha tudsz guggolj és nyomj. Fáradt vagy, babáznál de még eg kell szülni ezt a micsodát is és már tökre eleged van! :D De ez létfontosságú hidd el. 1-2 nyomás és meg is van. Ezt melletted egy kis asztalon szépen kiterítik, és megnézik. A színéből megállapítják hogy minden rendben volt-e a terhesség alatt de ami a legfontosabb, nem azért teszik le és hajtogatják ki hogy elhányd magad, hanem azért mert ha hiányzik belőle akár egyetlen pici darab is, azt ki kell belőled venni mert mérgezést okozhat. Tehát itt ellenőrzik hogy megszülted-e az egészet. 

Igen, ez így néz ki. Igen, nagyon undi! Tudom....ezért mondtam hogy pasiknak sipirc kifelé....! :D 


Ezután gyakorlatilag kész is vagy, túl is vagy az egészen. Ami még fontos, és ne lepődj meg hogy ezek után megkérnek majd hogy produkálj vizeletet egy kacsába (edény) hiszen így ellenőrzik hogy nem sérült-e a hugyhólyagod! Én annyit pisiltem hogy két és fél kacsát sikerült megtöltenem így hát az orvosom mosolyogva közölte hogy egészséges vagyok. A gyermekágyi szakasz csodálatos. Életed legszebb 24 órája következik.Ne aggódj a szoptatás miatt, egy másik bejgyezésben részletesen leírok majd mindent de a nővérek, azonnal a melledre rakják majd a babádat és készséggel segítenek majd neked mindenben. Ne félj, senki nem születik profinak, megtanulni a szoptatást természetes dolog. Kérd a segítségüket ahányszor csak igényed van rá! Készséggel fognak neked segíteni! Az első 24 órában ne fogadj látogatókat, a család rá ér jönni utána is. Az első 24 órát töltsétek együtt a babáddal és a pároddal, hagyjatok időt magatoknak csodálni a kicsit, szagolgatni, szeretgetni és egymást babusgatni. Párod közelsége nagyon jól fog esni és ha van lehetőségetek családi szobába menni, segíthet is neked hiszen ott aludhat veletek. Pihenj sokat, aludj ha csak tudsz, egyél mama féle húslevest, gyümit, zöldséget hogy vissza nyerd az erődet. 24 óta után sétálgass, probálj meg friss levegőt beengedni a szobába és relaxálj. A következő 2 évben nem sok lehetőséged lessz rá!


Boldog, gyors szülést kívánok! :) 


Az apukáknak

Igen, fontosnak tartottam hogy az apukák is kapjanak némi segítséget a dologhoz.Tudom, hogy nektek is legalább akkora izgalom a születés mint az anyukáknak és néha esetlennek és érzitek magatokat ezért kaptok pár infót és segítséget hogy felkészülhessetek :) Remélem sikerül majd pár hasznos tippet adnom. 

  • A szülés a nő életének legnehezebb mozzanata de a legfontosabb is egyben. HA bent leszel a pároddal (én ajánlom mert nagyon nagy élmény) ott kizárólag az ő kényelme a lényeg és nem te. Te segítő vagy, támogató és nagy szüksége lessz rád ezért állnod kell a sarat! Készülj tehát fel abból, ami rád vár, olvasd el a fenti cikket hogy ne legyen meglepetés semmi. Én ajánlom Kandász Andrea Szülőszoba címü sorozatát, abból sokat megtudhattok arról, ami rátok vár.Bár ott a szülések párpercig tartanak, hiszen vágva vannak, láthatjátok a lényeget. Youtube-on elérhető!
  • A párod nem mindig lessz magánál. Vagy a fájdalomtól vagy a kimerültségtől előfordulhat hogy pármásodpercre elájúl vagy az agya nem működik majd megfelelően. Ilyenkor támogasd és véletlenül se tégy semmilyen megjegyzést.
  • Vigyetek be legalább 3 liter vizet. Ne szénsavasat, sima vízet. Legyen nálatok legalább 3-4 kis méretü törcsi amit folyamatosan vízezz. Mindig hideg vízzel és a homlokát, karhjait, nyakát, bokáját törölgesd át folyamatosan. Emlékeztesd hogy igyon. Ha nagyon azt látod hogy kifáradt, adj neki egy-egy tábla csokit.
  • Figyeld, hogy mit akarnak neki beadni (pl oxitocin) és mindig kérdezd meg hogy most mit csinálnak vele mert sajnos vannak negatív tapasztalatok és ha a párod épp nincs a helyzet magaslatán, neked kell képviselned az érdekeit.
  • Készülj hogy ez számodra is megterhelő lessz fizikailag. Tartanod kell majd néha őtt, rád borul majd, szorítja a kezed, erősen ölel át. Bírd !
  • NE TELEFONÁLJ VAGY NYOMOGASD A TELEFONODAT! EZ NAGYON NAGYON NAGYON NEM AZ A SZITUÁCIÓ!!!!!!
  • Probálj meg egy kis humorral kedveskedni neki közben. A humor nagyon jól oldja a feszültségét!
  • DICSÉRD!!! Mond neki hogy milyen ügyes, büszke vagy rá, nagyon szép munka, ez az kicsim, még egy kicsit kell kibírnod, itt vagyok melletted. Erősítsd az önbizalmát folyamatosan! Biztosítsd hogy jól csinálja. az elismerés nem is gondolnád, milyen sok erőt ad neki. A te jelenléted és dicséreted lényegesen lerövidítheti a vajúdást. 
  • Fogadd el hogy van olyan rész, amit nem biztos hogy szeretnél látni. A méhlepény megszülése nem szép látvány. Ne félj, ez a párodnak semmilyen fájdalommal nem jár de maga a lepény nem szép. Szerencsédre pont azután tudsz elbújni, hogy a babátok már kibújt, így hát érdemes ilyenkor csinálni az első videókat, képeket, esetleg most kiosonhatsz telefonálni! A nőknek ez az a rész, amit nem szívesen osztanak meg.A lepény, a varrás, a pisilés ez mág kicsit bensőségesebb és kellemetlenebb. Ne félj, itt már rendben lessz a párod és a babád is, nyugodtan fellélegezhetsz!
  • Szülés után ha bármilyen kérdésed van a pelenkázásról, köldökcsonk tisztításáról vagy bármilyen nüansznyinak tűnő dologgal kapcsolatban, ne érezd kellemetlennek nyugodtan kérdezd meg a csecsemős nővéreket. Segíteni fognak és többnyire nagyon jófejek az apukákkal is. Egy érdeklődő apuka nagyon helyes! :)
  • Készülj fel hogy lehet, a wc-n segítened kell a párodnak az első 24-48 órában, attól függően hogyan szült. Császárral elég bonyolult a sztori de én most a természetes szülésről írok, ebben tudok neked segíteni. Igen, lehet olyan lessz a helyzet hogy bizony pipikélés után segíteni kell a wc papír használatában. Tessék hősiesen kibírni! :)
  • Ne aggódj! Jó apuka leszel, mindent megtanulsz majd, ne stresszelj! Élvezzétek ki!

Én ebben a szobában szültem :

Szülési terv

A szülési terv arra jó, hogy mindegy milyen állapotban vagy, ezeket az utasításokat kell követnie a személyzetnek. ezektől kizárólag akkor térhetnek el, ha az egészségügyileg indokolt. Így ennek köszönhetően nem fognak tudni szana szét tömködni oxitocinnal csak azért hogy gyorsabban kint legyen a baba továbbá nem fognak császározni feleslegesen.

Itt egy minta, ezt nyugodtan használd, nyilván írd át a saját nevedre és elképzelésedre. Ezt a szülészednek, illetve a kórházba érkezésnél a nővérnek add oda. Lásd el az aláírásoddal!!!!!


Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el